Чечимдер тез кабыл алынат
- Министрликтин ыйгарым укуктары кеңири болот, ошондуктан курулуш тармагындагы маселелер ылдамыраак жана натыйжалуу чечилет.
- Мыйзамдардын аткарылышы күчөтүлөт
- Министрлик катары иш алып барса, курулуш стандарттарын жана эрежелерди катуураак көзөмөлдөө мүмкүнчүлүгү жаралат.
- Бюрократия кыскартылат
- Агенттик көбүнчө башка министрликтер аркылуу иш алып барчу, эми түз чечимдерди кабыл алып, мамлекеттик органдар менен иштөөнү жеңилдетет.
- Чет элдик инвестиция тартуу жеңилдейт
- Министрлик деңгээлинде сүйлөшүүлөрдү жүргүзүү жеңил болуп, курулуш тармагына инвесторлорду тартуу мүмкүнчүлүгү жогорулайт.
- Курулуш сапаты жана коопсуздук көзөмөлгө алынат
- Министрликтин макамы менен курулуш компанияларына катуураак талаптар коюлуп, сапатсыз жана кооптуу объекттердин саны азаят.
Эл аралык практиканы алсак:
1) Өзбекстан — Курулуш жана турак-жай, коммуналдык чарба министрлиги
2) Казакстан — Курулуш жана өнөр-жай министрлиги
3) Кытай — Турак жай куруу, шаар жана айыл курулушу министрлиги
4) Россия — Курулуш министрлиги
5) Монголия- Курулуш министрлиги
6) Белорусия- Архитектура жана курулуш министрлиги
7) Туркменистан- Курулуш жана архитектура министрлиги
9) Афганистан- Курулуш министрлиги
10) Армения — Шаар куруу министрлиги
11) Грузия- Курулуш министрлиги
12) Түркия- Айлана чөйрө, шаар куруу жана климаттын өзгөрүүсү министрлиги
13) Азербайжан — Шаар куруу жана архитектура министрлиги