Кыргызстан аркылуу Чыгыш Азиядан Европага чейин эң кыска транзиттик жол өтө баштайт. Бул тууралуу президент Садыр Жапаров IV Элдик курултайда билдирди.
Өлкө башчысы белгилегендей, учурда Кытай – Кыргызстан – Өзбекстан темир жолун курууда масштабдуу иштер жүрүүдө. Бул жөн гана темир жол линиясы эмес – бул Евразия экономикалык картасын өзгөртүүгө жөндөмдүү артерия. Кыргызстан жакында дүйнөлүк логистикалык жана транспорттук тармактын негизги оюнчусуна айланат.
«Бул мегадолбоор зор мүмкүнчүлүктөрдү түзөт: транзиттик кирешелердин өсүшү; экспорттук потенциалды өнүктүрүү; логистикалык хабдардын жана индустриалдык зоналардын пайда болушу; инвестициялардын келиши; коштоочу тармактарды өнүктүрүү – курулуш, металлургия, курулуш материалдары өндүрүшү, тоо-кен өнөр жайы, мамлекеттик-сервистер. Мына ушулардын баары тездик менен ишке ашат. Кыргызстандын экономикасы үчүн стратегиялык жана узак мөөнөттүү мааниге ээ болгон Балыкчы – Кочкор – Кара-Кече – Макмал жаңы темир жолун куруу, өлкөнүн транспорттук системасын өнүктүрүүдөгү маанилүү кадам болуп саналат.
Бул темир жол линиясы – ири өнөр жай борборлоруна жол ачкан, өндүрүш аймактарын байланыштырган жана өлкөнүн борбордук аймактарынын жаңы экономикалык конфигурациясын түзгөн инфраструктуралык коридор болот», — деди президент.
Ошондой эле Садыр Жапаров кошумчалагандай, жолдун курулушу бир нече негизги маселелерди чечет:
- ири көмүр жана өнөр жай аймактарына түз темир жол жеткиликтүүлүгүн камсыз кылат;
- автоунаа маршруттарына альтернатива түзүп, жолдордогу жүктү жана ташуу чыгымын азайтат;
- ири өндүрүштүк жана тоо-кен ишканалары үчүн логистиканы уюштурууга мүмкүндүк берет;
- келечектеги өнөр жай зонасы жана кайра иштетүү кубаттуулугу үчүн транспорттук негиз түзөт.



